Šią vasarą VšĮ „Kalbų ir kultūrų lizdelis“ suorganizavo net kelias anglų kalbos stovyklas įvairaus amžiaus vaikams. Dieninė stovykla vyko Rietavo žirgyne. Stovyklos su nakvyne – Paršežerio stovyklavietėje, šalia Požerės.
Dirbo savanoriai
Pagrindinė stovyklų idėja – tobulinti anglų kalbos žinias. Dalis stovyklų užsiėmimų vyko tik anglų kalba, buvo keletas vadovių iš užsienio: Gabriela Ramos iš Portugalijos, Anastasia Chichina iš Ukrainos ir Claire McGrath iš Airijos. Nei viena iš jų nekalba lietuviškai, tad vienintelis būdas bendrauti ir dalyvauti veikloje – kalbant angliškai.
Prie stovyklų organizavimo prisidėjo ir įvairių dalykų mokytojos: gamtos mokslų, kūno kultūros, teatro, anglų ir vokiečių kalbos. Taip buvo užtikrintas stovyklų programos įvairumas ir kokybiškas ugdomasis turinys. Visi užsiėmimai buvo rengiami konsultuojantis su dalykininkais specialistais, o teatro mokytoja padėjo užtikrinti, kad veiklos būtų žaismingos ir patrauklios vaikams ir jaunuoliams, stovyklos dvasia būtų ypatinga.
Visose stovyklose buvo ir pagalbininkų – jaunų savanorių. Iš viso į vasaros veiklas jų įsitraukė dvylika. Ne tik stovyklos organizatoriams svarbūs savanoriai, galintys padėti atlikti įvairias užduotis, bet ir jiems patiems tai buvo naudinga patirtis. Savanoriška veikla atvėrė daug galimybių savęs tobulinimui ir suteikė darbo su vaikais ir jaunimu patirties.
Dieninės stovyklos dalyviai penkias dienas keliavo po įvairias pasaulio šalis pažindami jų vėliavas, žemėlapius, tradicinį maistą, susipažindami su įdomiais faktais apie kiekvieną iš jų, įvairiais žaidimais, šokiais, dainomis atrasdami jų kultūros įdomybes. Pradėta buvo nuo Lietuvos pažinimo, taip vaikams buvo pristatoma pasaulio įvairovė, pažindami kitas kultūras jie buvo skatinami atrasti ir savo, kaip Lietuvos gyventojų identitetą. Portugaliją pristatė savanorė atvykusi iš Portugalijos Gabriela. Ji pamokė portugališkų žodžių, kartu su vaikais gamino portugališkus skanumynus, žaidė tradicinius žaidimus. Indonezijos diena buvo ypač spalvinga: vaikai galėjo pamatyti ir net patys pasimatuoti autentiškus indonezietiškus tautinius drabužius, pajausti egzotiškus kvapus su indonezietiškais smilkalais, groti tradiciniais muzikos instrumentais, net apžiūrėti Indonezijos rupijas. Visa tai parūpino Indonezijoje pusę metų gyvenusi studentė Milda.
Įdomios veiklos
Netrūko ir kitų vaikams įdomių veiklų: ištvermę skatinantis žygis pėsčiomis (nueiti beveik 7 km.), edukacija apie žirgus su galimybe visiems vaikams bent trumpam pajodinėti, dainos prie lauželio ir keptos dešrelės, sportas, vandens žaidynės ir kitos pramogos. O kad įtvirtintų kasdienius išmokimus ir geriau suprastu patirtas emocijas stovyklos dalyviai pildė stovyklautojo knygutes ir grupelėmis vakare sėsdavo su vadovėmis į refleksijos ratelius.
Stovyklos su nakvyne kvietė dalyvius į kitokį mokslo ir kalbų pažinimo pasaulį, kurio tikslas stiprinti mokinių kompetencijas anglų kalbos, matematikos, gamtos mokslų ir kitose srityse. Pagrindiniu stovyklos veikėju buvo pasirinktas britės rašytojos J. K. Rowling sukurtas personažas Harry Potter, o kiekvienas stovyklos dalyvis tapo išskirtinės Hogvartso mokyklos mokiniu, kurioje laukė daug nuotykių ir integruotas gamtamokslinis, matematinis, užsienio kalbos ugdymas.
Paauglio burtininko Harry personažas pasirinktas norint paskatinti vaikus nebijoti kelti didelių tikslų, susidoroti su kliūtimis, kurios gali atsirasti pavyzdžiui dėl nedėkingos gyvenamosios vietos, prastų santykių su aplinka ar aplinkiniais ir drąsinti vaikus pasinerti į mokslo pasaulį. Mokiniai stovykloje dalyvavo nedidelėmis grupėmis.
8 grupės
Grupės buvo sudarytos iš skirtingų mokyklų mokinių, kurių iš viso stovykloje dalyvavo aštuonios: Rietavo Lauryno Ivinskio gimnazija, Šilalės r. Laukuvos Norberto Vėliaus gimnazija, Šilalės Dariaus ir Girėno progimnazija, Telšių r. Varnių Motiejaus Valančiaus gimnazija, Šilalės r. Kvėdarnos Kazimiero Jauniaus gimnazija, Žadvainių pagrindinė mokykla, Rietavo sav. Tverų gimnazija, Šilalės r. Pajūrio Stanislovo Biržiškio gimnazija. Kiekvieną dieną grupių laukė skirtingi iššūkiai ir išbandymai (žygiai, tyrimai, eksperimentai, aplinkos pažinimas, strateginiai žaidimai) ir viskas vyko integruojant anglų kalbos ugdymą.