Siekiant stiprinti ryšius tarp uostų, pasidalinti patirtimi plėtojant jūrų infrastruktūrą ir įgyvendinti bendrus projektus, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas šią savaitę viešėdamas Vokietijoje pasirašė bendradarbiavimo memorandumą su Hamburgo uostu.
„Memorandumas sudaro pagrindą glaudesniam mūsų bendradarbiavimui tiek šiandien, tiek ateityje. Šis dokumentas taip pat prisidės stiprinant Lietuvos jūrinį sektorių, ugdant kompetencijas daugelyje mums reikšmingų sričių: rinkos plėtra, aplinkos apsauga, atsinaujinančių energijos išteklių panaudojimas ir kitos“, – sako Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.
Hamburgo uostas yra didžiausias daugiafunkcis Vokietijos uostas. Jis gali priimti visų tipų laivus ir krauti beveik visų rūšių krovinius. Hamburgo uoste veikia apie 75 terminalai: konteinerių, generalinių, birių, skystų krovinių, daugiafunkciai ir kruiziniams laivams priimti skirti terminalai. Konteinerių terminalai, veikiantys uoste, skirti priimti didžiausius pasaulio konteinerinius laivus. 2021-aisiais bendra Hamburgo uosto krova sudarė 128,7 mln. tonų.
Vokietija – jūrinė valstybė, galinti pasigirti ne vienu uostu. Klaipėdos uoste yra ne viena laivybos linija, jungianti Klaipėdos ir Vokietijos uostus. Krovinių srautai iš ir į Vokietiją Klaipėdos uoste 2021 metais sudarė beveik 14 procentų visos uosto krovos. Daugiausiai gabenta ro-ro, krovinių konteineriuose, taip pat krautos birios trąšos.
Į Vokietiją Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius išvyko su susisiekimo ministru Mariumi Skuodžiu, „Lietuvos geležinkelių“ ir vežėjų asociacijų vadovais. Vizito tikslas – pakviesti Vokietijos įmones dalyvauti Klaipėdos uosto pietinės dalies plėtros ir vėjo jėgainių parko šalia Klaipėdos projektuose, didinti krovinių gabenimo geležinkeliais srautus. Lietuvos delegacija taip pat lankosi Hamburgo ir Liubeko jūrų uostuose.