Kur kas audringiau į prognozuojamus atleidimus reaguoja Vokietijoje „Volkswagen“ automobilius gaminantys darbuotojai. Po žinios apie kelių gamyklų uždarymą, kompanijos vadovus pasitiko protestuojančios profsąjungos. Tačiau „Volkswagen“ vadovai sako, kad po pandemijos automobilių rinka Europoje susitraukė, o situaciją dar apsunkina pigesnių kiniškų automobilių pasiūla.
Kompanijos būstinėje Volfsburge vadovų taryba pasitinkama darbuotojų švilpimais ir protestais. Pilnoje salėje „Volkswagen“ vadovai privalo paaiškinti profesines sąjungas sukrėtusią žinią: svarstoma uždaryti gamyklas.
Anot tarybos, po pandemijos Europos automobilių rinka susitraukė ir bendrovė susidūrė su maždaug 0,5 milijono automobilių paklausos trūkumu, tokį skaičių pagamina dvi gamyklos.
Kompanijos finansų vadovas sako nesitikintis, kad pardavimai atsigaus – esą belieka per vienus metus patikslinti išlaidas ir gamybą, o tai reiškia gamyklų uždarymą.
Vokietijoje stiprios profesinės sąjungos kalba apie vadovų nesugebėjimą paruošti namų darbų ir pateikti plano, kaip gamyklų neuždaryti.
„Mes klausėmės ir galiu pasakyti, kad nuotaika prasta. Jie kalbėjo apie paskolos sumažinimą 10 proc. ir panašius dalykus. Mes automobilių gamintojų elitas ir jie nori su mumis taupyti, to niekaip nesuprantu. Gal geriau jiems reikėtų pradėti mažinti vadovų premijas?“ – klausia „Volkswagen“ darbuotojas.
Kompanijos darbo taryba naujienas apie išlaidų ir gamybos mažinimą prilygina bankrotui.
„Gamyklos uždarymas visada yra labai blogas dalykas. Nemanau, kad jis paliestų Volfsburgą, tačiau net jei tai būtų Hanoveris ar Zalcgiteris, ten dirbančiam žmogui tai būtų neįsivaizduojama“, – sako kitas darbuotojas.
„Volkswagen“ problemos atspindi tendenciją Europoje – į žemyno rinką patenka vis daugiau pigesnių automobilių iš Kinijos, o su didėjančiomis darbo jėgos ir gamybos kaštų sąnaudomis susiduria ir kiti gamintojai, pavyzdžiui, „Renault”.
Kaip teigia Vokietijos žiniasklaidos šaltiniai, kancleris Olafas Scholzas „Volkswagen“ išlaikymą laiko prioritetu.
Darbo ministras pažadėjo paramą, teigdamas, kad Vokietija turi išlikti stipria automobilių gamybos šalimi. Anot šaltinių, ministrų kabinetas pritarė mokestinėms priemonėms, kuriomis siekiama padidinti elektromobilių paklausą, socialdemokratai taip pat bandys palengvinti energijos kaštų naštą automobilių gamintojams.
Savaitės gamintoja „Volkswagen“, kurios prekių ženklams taip pat priklauso „Audi“, „Seat“ ir „Škoda“, pranešė, kad, siekdama įgyvendinti 10 milijardų eurų sąnaudų mažinimo planą, svarsto galimybę uždaryti gamyklas Vokietijoje.
Analitikai spėliojo, kad gamyklų uždarymo žinia gali būti derybų taktika siekiant nuslopinti profesinių sąjungų reikalavimus kelti darbo užmokesti ir gerinti darbo sąlygas. Profesinės sąjungos atstovai atsisako derėtis su kompanija tol, kol ji svarstys uždaryti gamyklas.