Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija pasirašė sutartį dėl laivybos kanalo gilinimo iki 15 metrų. Europos Sąjunga šiam projektui įgyvendinti skyrė 17,3 mln. eurų, darbus atliks Danijos kompanija „Rohde Nielsen A/S“. Tai ne pirmas stambus projektas, kurį danai įgyvendina Klaipėdos uoste – „Rohde Nielsen A/S“ 2011–2013 metais gilino ir tobulino uosto įplaukos kanalą. Pasaulyje garsi gilinimo bendrovė pastaraisiais metais įgyvendino didelės apimties projektus Danijoje, Brazilijoje ir Australijoje.
Nuo šiaurinės Klaipėdos uosto dalies iki Malkų įlankos padidinus laivybos kanalo gylį bei leistiną laivų grimzlę iki 13,8 m, į uostą atvykstantys laivai galės būti pilniau pakrauti, tai sumažins laivybos intensyvumą – trumpės krovinių gabenimo laikas, mažės oro tarša, bus užtikrinamas dar didesnis laivybos saugumas.
„Šis projektas svarbus ne tik ekonominiu, bet ir aplinkosauginiu požiūriu. Laivybos kompanijos neretai dalį krovinių į Klaipėdos uostą gabena nepilnai pakrautais arba mažesniais laivais, todėl tam pačiam krovinių kiekiui pergabenti išnaudojama santykinai daugiau resursų: sugaištama daugiau laiko, patiriamos didesnės kelionės sąnaudos, o intensyvesnė laivyba daro įtaką ir aplinkos oro kokybei. Tikimės, kad darbai vyks sklandžiai ir operatyviai, neribojant laivybos – planuojama startuoti kitą mėnesį ir projektą užbaigti kitų metų pavasarį“, – sakė Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.
2021–2024 metais į Klaipėdos uosto plėtrą tikimasi investuoti 483 mln. eurų, iš jų dalis bus finansuojama iš ES struktūrinių fondų lėšų. Daugiausiai lėšų ketinama skirti uosto krantinių statybos ir rekonstrukcijos projektams bei akvatorijos gilinimo darbams.
.