Jaunas verslininkas Andrius Pleikys išmaniosiomis technologijomis domisi nuo mažumės.
Tačiau dabar visas jėgas ir energiją metą į „Distify“ startuolio kūrimą. Pastebėjęs, kad verslo
kontaktai, vizitinės kortelės jau nebetelpa piniginėje, jis ėmė ieškoti, naujo, inovatyvaus būdo.
Jo sukurta išmanioji vizitinė kortelė, turėtų pakeisti įprastą būdą nešiotis gausybę popierinių,
kurios pasimeta, susiglamžo, susitepa. Jis skatina tvarų požiūrį į aplinką. Kontaktus galima
kaupti vienoje laikmenoje, estetiškai, tvariai.
Papildoma naujomis funkcijomis
„Verslo idėja kilo kiek daugiau nei prieš dvejus metus. Kurį laiką tai buvo tik dar vienas mano
papildomas projektas, apie kurį niekam nepasakojau. Viskas prasidėjo nuo to, kai vieną dieną man į
rankas pateko paprasta NFC kortelė ir tuomet šovė mintis – gal galima tokia kortele perduoti
duomenis? Pamaniau, kad vietoj 1000 vizitinių kortelių, piniginėje galima turėti tik vieną. Tiesa,
dabartinė „Distify“ idėja kaip diena ir naktis skiriasi nuo pradinės – per tuos dvejus metus nuėjome
tikrai netrumpą kelią ir išsigryninome tai, ko siekiame. Šiuo metu auga programuotojų, dizainerių,
rinkodaros komanda, o juk pradėjau vienas. „Distify“ produktą vis dar kuriame, tobuliname, ieškome
naujų galimybių – beveik kiekvieną savaitę papildome ją naujomis funkcijomis“ – pasakoja Andrius.
Atradimas pagrįstas NFC technologija
Jo atradimas – išmanioji vizitinė kortelė yra pagrįsta NFC technologija. NFC reiškia „Near Field
Communication“. Iš esmės tai yra telefono funkcija bendrauti su kažkuo, kas yra arti. Jis veikia
maždaug 4 cm spinduliu ir suteikia belaidį ryšį tarp jūsų ir kito įrenginio. Tai leidžia palaikyti abipusį
ryšį, kai abu įrenginiai gali siųsti ir gauti informaciją, o piniginėje laikyti vieną kortelę gerokai
patogiau. Vos prilietus kortele telefono ekraną, potencialūs verslo partneriai gali išsaugoti kontaktus
telefone, pasiekti soc. tinklų profilius, produktų prezentacijas ir kitą informaciją. NFC susidaro iš
specialios mikroschemos, kuri veikia be jokių baterijų ir išmaniojo įrenginio. Tai yra labai patogu.
Galima stebėti ir analizuoti, kas domėjosi kontaktais, sekti analitiką. Pasaulyje tokių produktų esama,
tačiau Lietuvoje, tai dar naujiena. Andrius viliasi dideliais žingsniais keliauti į priekį, auginti verslą
maksimaliai. „Kol kas savo reikmėms neišleidau nei cento, viską, ką uždirbu, investuoju į plėtrą, turiu
didelių planų“ – kalbėjo tauragiškis verslininkas.
Domėjosi filmavimu
Dar būdamas moksleiviu Andrius domėjosi filmavimu. Filmavo asmenines šventes, kūrė video
projektus. Sukūręs internetinę svetainę vienam populiariausių to meto kompiuterinių žaidimų
„Minecraft“ serveriui Lietuvoje trylikos metų jaunuolis suprato, kad programavimas bei įvairių
internetinių svetainių kūrimas yra dar viena aistra. Dar viena jo veiklos sritis – asmeninis realių bei
fizinių žaidimų projektas „GameRent“, jis talkina Tauragės radijo studijoje, prižiūri, kad radijo
transliacija nenutrūktų. „„Distify“, kūriau vienas, tačiau domėjausi verslo aplinka regione. Buvau
pakviestas prisijungti prie ,,Versli Lietuva“ „Spiečiaus“ projekto. Ten visi dalijosi savo idėjomis,
pasiekimais. Gavau kelias minutes savo idėjos pristatymui ir aš. Greitai sudominau savo atradimu
bendraminčius ir užteko vos 30 minučių, kad sukurtume prekės ženklą, su kuriuo dirbame iki šiol. Jį kūrėme tryse, dabar komandoje jau dirba ties šiuo startuoliu 15 žmonių. Visi jie gyvena skirtinguose
miestuose, tačiau šiandien yra puikios galimybės dirbti nuotoliniu būdu, kas mus visus tenkina“, –
apie staigų augimą ir vos per pusę valandos sukurtą prekės ženklą kalbėjo pašnekovas.
Lietuviai konservatyvūs
Pagrindiniai sunkumai, anot startuolio kūrėjo, yra mūsų šalies konservatyvumas. Jis tikino,
kad naujovė, žinia apie išmaniąją vizitinę kortelę sunkiai skverbiasi į mūsų rinką. Labiausiai
žmonės susidomi, kai pabando, parodo draugai. „Sunkiausias dalykas žmonių edukacija. Ne
visi domisi tvariomis idėjomis, nelabai supranta, kokią nauda galima gauti. Atrodo, jog esame
inovatyvi šalis, tačiau vis dar trūksta bendro suvokimo apie technologijas, jų siūlomas
galimybes“ – atviravo jaunas verslininkas. Dabar, pasak jo, yra suburta stipri pardavimų
komanda, jie važiuoja į tarptautines parodas, pristato gaminį. Jaunas verslininkas viliasi
greitu laiku užkariauti Azijos, Pietų Korėjos rinkas. Šiuo metu didžiausi finansiniai
pajėgumai yra metami produkto tolimesniam tobulinimui, reklamai, verslo vystymui.
Atidaryta elektroninė parduotuvė, kurioje yra net trys pasirinkimo galimybės. Vos už 19,99
Eur. galima įsigyti plastikinę, o kiek brangiau verslo klasės medinę bei metalinę vizitines
korteles. Išplėtojus produktą, svarstoma, sekti pasaulio pavyzdžiu ir taikyti mėnesinį
prenumeratos mokestį.
Diena ne veltui
Andrius Pleikys atviravo niekada nedirbęs samdomo darbo, to daryti ir nenori. Jo nuomone
aktyvūs žmonės privalo jėgas skirti tiems dalykams, kurie yra įdomūs, kur galima padaryti
gerų dalykų, išspręsti problemą verslui, darbui, visuomenei. „Visi verslai daro klaidas,
klumpa, tačiau stojasi, eina toliau. Versle, kasdien susiduriu su naujais iššūkiais, juos priimu,
sprendžiu. Tuomet suprantu, kad mano diena praėjo ne veltui“ – kalbėjo tauragiškis
verslininkas.
Kodėl Tauragėje?
„Man teko daug keliauti, esu buvęs Černobilyje, nemažai keliavęs po Europą. Aš tai galiu sau
leisti. Pasiimu kompiuterį ir dirbu iš bet kurio pasaulio krašto. Bendrauti su savo komanda
galiu gulėdamas prie baseino, ar kalnų namelyje“ – atviravo startuolio įkūrėjas, tačiau
mieliausias jam gimtasis miestas Tauragė. Nedideliame miestelyje gali greitai nukeliauti iš
vieno taško į kitą, apie tavo verslą žinia sklinda iš lūpų į lūpas. Čia nuostabi pilis, gausu
kultūrinių renginių, yra kur skaniai pavalgyti ir papramogauti.
Nuversti kalnus
„Kaip tapau verslininku, nė pats nežinau. Visada gyvenau aktyviai, domėjausi, ieškojau,
kūriau, kažkaip viskas savaime atėjo. Į šį verslą daug investavau, reikėjo gerų serverių,
programinės įrangos, logotipo kūrimui, plastiko spaudos. Norėčiau ateityje tapti greitai
augančiu startuoliu, pritraukti investicijų. Suburta komanda padeda judėti ta linkme. Tik
reikia atminti, kad nė viena idėja iš karto nėra tobula. Kaip ir mūsų atveju, tikėtina, kad reikės
ją ilgai tobulinti, kol idėja pavirs į kažką, kas tikrai turės realų potencialą rinkoje“, – atviravo
tauragiškis verslininkas. Pasak jo, jeigu nuoširdžiai tiki savo idėja, tikrai gali nuversti kalnus.
Jis viliasi, kad netolimoje ateityje „Distify“ vardas skambės ne tik Lietuvos, bet ir pasaulio
rinkose.
https://distify.io/